dinsdag 30 november 2010

Een sprong!

Ik hoop dat jullie mij nog niet vergeten zijn want ik heb een tijdje niets meer van mij laten horen. Ik zal nu eens een blog schrijven over mijn persoonlijke start in het middelbaar. Zoals jullie waarschijnlijk wel allemaal weten heb ik zelf besloten om naar de Fères te gaan. En ik heb er zeker geen spijt van. We zitten met 7 meisjes en 14 jongens in de klas. Ik heb nu al heel veel vriendinnen. Maar het is absoluut niet erg dat de meerderheid van de klas jongens zijn ze zijn ook allemaal super! Mijn beste 2 vrienden noemen Lennart en Brecht. De vriendinnen zijn er een beetje teveel om op te noemen. Nu onze klas is nogal redelijk luidruchtig waardoor bepaalde leerkrachten hun hoofd tilt slaat. Onze klastitularis geeft wiskunde en het is een vrouw. Het is een heel toffe. In oktober hebben we de zogenaamde proefexamens gekregen. Ik denk dat wij de enige school zijn die dat hebben. Ik heb er zeer goed op gescoord vind ik zelf. Maar nu komen de kerstexamens er al aan. Maar geen nood zesdelingen het middelbaar is niet alleen werken natuurlijk. Heel veel plezier maken hoort er natuurlijk ook bij. Vrijdag 3 december hebben we een SFX-feest met ‘een speciale’ maaltijd. En een circus. Maar ik hou nu niet bepaald veel van de schoolkeuken. In september deden we ook een bosspel om elkaar beter te leren kennen en voor de verandering zijn we weer verloren. Maar niemand zat er mee. Ik heb de stap van het kleine lagere gezellige schooltje naar de grote school persoonlijk heel goed ervaren. Ik lag direct in de groep ik kom met iedereen overeen. Het is echt waar super. Ik zal heel eerlijk zijn sinds ik in het middelbaar zit, hb ik toch niet echt het gevoel dat ik jullie mis, sorry. Natuurlijk heb ik er een mooie tijd gehad maar je moet verder gaan. Vorige week deden we met school een music for live actie. Dat was echt super leuk voor 50 cent kon je liedjes aanvragen. En we mochten ook genieten van hilarische optredens. Van bijvoorbeeld de mw. van Latijn en een leerkracht ICT stonden Eminem en Rihanna na te doen. En ik heb nog geen enkele keer strafstudie gehad en ook nog geen punt! De leukste vakken zijn niet verschieten wiskunde en leefsleutels. En niet te vergeten hebben we ook de MEP spelen gehad(=meter en peter spelen). Mijn meter is een goede vriendin van Karlijn haar naam is Vienna. Nu ik zie haar ook niet echt zo vaak. Ik moet eerlijk zeggen ik had het middelbaar mij veel erger voorgesteld. Alles valt heel goed mee natuurlijk hebben we wel veel schriftelijke beurten zoals dat wordt genoemd. Ik ben ook heel blij met al mijn vriendinnen ze zijn er altijd en ze zijn super goed betrouwbaar. Zo dit was het een beetje. Ik zal proberen om binnen een paar maanden opnieuw een blog te schrijven.

Anaïs
graduate 2009-2010