dinsdag 2 juli 2024

Vakantielectuur door de 6de klas

 



Cinema
Ik ben naar de cinema geweest in Kinepo
lis en ik heb daar de film inside-out 2 gezien met mijn neef. De film begon om 14 uur en was gedaan om 16 uur. Ik heb popcorn gegeten en de film ging over soort gevoelens boos /verdrietig/vies/blij/bang/jaloezie/verveling /stress en schaamte.
Tiago
klas 6
 

Aartrijke   

Sinds dat ik in Aartrijke woon, is alles beter maar er zijn erg veel katten en mijn broer moet daar mee opletten omdat hij allergisch is aan katten. Ik woon ook in een doodlopende straat en ook een rustige straat en ik fiets graag in de straat. Soms ga ik dan wandelen naar de kerk of naar de bakker en de woensdag staat er altijd een pizzakraam. Op zondag staat er een kippenkraam. Ik woon ook op de berg.
Tiago
klas 6
 

 

De zee  

Ik ga graag naar de zee. We hebben een cabine. Die delen we met andere mensen die we kennen. Hij staat aan de duinen. Daar moeten we eerst over als we aan zee willen. Als we er zijn, ga ik er bijna altijd in. Vooral in de zomer. We hebben er veel speelgoed staan, 2 parasols en een paar stoelen en ligbedden. Het is er altijd leuk. Laatst gaf ik er een strandfeest voor vrienden van me, dat was heel leuk. Het was echt super. Aurélie en Frauke waren er. We zijn in de duinen geweest, aan zee en hebben vooral veel gebabbeld. We hebben ijsjes, crackers en croque-monsieurs gegeten. Iets gedronken en nog meer gebabbeld. Gespeeld, gelachen en besloten dat we dit zeker nog gaan doen. 
Maaike
klas 6

 

Loulécup 

 In de herfstvakantie mag ik meedoen aan de Loulécup dat is een wedstrijd in Portugal. Dat doen we met het hele trampolineteam. We gaan daar met het vliegtuig naar toe en we keren ook terug met het vliegtuig. De wedstrijden duren daar de hele week want we doen ook grote trampoline, dubbele mini en misschien ook synchroon elke wedstrijd heeft de dag erachter nog een finale dus elke wedstrijd duurt 2 dagen. En ze hebben daar een hotel geboekt met een zwembad dus als en wedstrijd gedaan is kunnen we ook nog gaan zwemmen. Het hotel ligt ook maar 1 km van het strand dus we kunnen ook nog in de zee gaan zwemmen. Als ik op de dubbele mini win dan krijgen we 100 euro omdat voor die wedstrijd moeten we nog een ander team maken met nog oudere van mijn team een ik zit daarbij dus als 1 iemand van dat team wint krijgt hij 100 euro. Ik kijk er echt naar uit ik heb er veel zin in een ik hoop dat ik misschien kan winnen.  Corneel klas 6

 

Vakantie 

De vakantie begint bijna en dan ga ik direct op reis naar Nederland naar Mareveld. Voor 2 weken en daarna gaan we naar de Ardennen voor één week en dan gaan we wel zien naar waar we gaan. Ik hoop dat we gaan zwemmen en dan gaat de vakantie bijna voorbij zijn en dan ga ik naar het middelbaar.
Tiago
klas 6 

 

Middelbaar 

Ik heb zin veel zin in het middelbaar. Ik heb wel veel stress maar ik denk dat het wel goed komt. En ik hoop dat ik veel vrienden ga maken. En het is wel gemakkelijk want het is niet zo ver van mijn huis. En ik ga sowieso met de fiets. Nog leuker is dat er een super leuke knutselwinkel in de buurt is.  Dus dan kan ik nog meer knutselen. En ik ga zo veel mogelijk mijn best doen om het middelbaar door te komen. En zo veel mogelijk tienen te halen. En waarschijnlijk ga ik nog een nieuwe boekentas krijgen. Kort om ik heb er veel zin in. 
Frauke
klas 6

 

Inschrijving 

Ik ben nu ingeschreven in de kunsthumaniora. Dus ik moest de 25 mei om 1 uur ernaar toe mijn papa en mama waren er alle twee en we gingen binnen in de eetzaal van de school. En ik moest mijn paspoort afgeven en ik kreeg een mapje. En dan ging aan een tafeltje zitten met mijn papa en mama. Toe kwam de zedenleerleraar ook aan het tafeltje zitten en stelde mij allemaal vragen het waren wel vijf blaadjes. Ik kreeg het mapje mee en toen ging ik naar huis. 
Frauke
klas 6

 

Vlotrace  

Ik ben gisteren gaan kijken naar een vlot race van de studenten van het Europacollege. Het was superleuk. Dus ze moesten per gebouw van studenten een vlot bouwen uit wat dan ook. Dus we gingen naar de plaats waar ze gingen racen en daar kwamen ze. Per groep kwamen ze toe met hun vlot en het was best wel cool. Na een paar minuten kwam de laatste groep toe en ze hadden een grote box en een winkelwagentje. En toen gingen ze het water in en de race begon het was spannend en leuk op hetzelfde moment. We zijn ook nog een vriendin van mama tegengekomen. En gouden gans heeft gewonnen! Achteraf heeft papa verteld dat een van de zwemmers tegen een dode vis is gezwommen en dan zijn we terug naar huis gegaan. 
Frauke
klas 6

 

Middelbaar  

Volgend jaar ga ik naar het middelbaar. In de klas gaan we allemaal naar een andere school. Maar we kunnen elkaar wel nog steeds blijven zien. We gaan bijna allemaal naar Brugge. Onze scholen zijn niet zo ver van elkaar. En dan kunnen we na school nog iets leuks doen.  Ik ga met de bus mijn zus ook. We nemen dan bijna altijd dezelfde bus. Ik ga de 42 nemen. Ik ga naar de Frères. Ik moet afstappen op 't Zand. Dan moet ik wel nog even wandelen maar dat is niet erg. 
Maaike
klas 6

 

Middelbaar      

 Ik heb een beetje stress maar hopelijk komt het goed. Een ik kan zelf met een fiets gaan naar de school gaan maar terug gaan is moeilijker want het is dan berg op een het is erg hoog en moeilijk om naar boven te fietsen. En ik ga de richting sport volgen en in de school Sint-Rembert  en mijn broer gaat daar ook naar toe een mijn kleine gaat naar de school ernaast en dan moet ik altijd wachten op mijn broer voor dat ik naar huis kan en dat is irritant want als hij moet nablijven moet ik een uur wachten en mijn kleine broer gaat met de bus naar huis en dat is iemand minder die irritant is.
Tiago
klas 6
 

 

Belgisch kampioenschap 

19 en 20 mei had ik Belgisch kampioenschap. Dat was in Beveren-waas. Er was daar een supermooi en grootte zaal. Ik had op zondag grootte trampoline. Om 11 uur moest ik mijn wedstrijd springen. Op de grootte trampoline stond ik op de eerste plaats. En ik had die zondag ook nog een wedstrijd van synchroon. Daar was het minder goed gelukt want mijn synchroon partner was met zijn laatste sprong op de mat gevallen en daardoor stonden we op de 4 de plaats. En op de maandag was er ook dubbele mini trampoline. Daar moest ik al om 9u mijn wedstrijd springen dus dat was wel vroeg omdat het ook nog een uurtje rijden was naar daar. Een daar stond ik met nog iemand anders op de eerste plaats. Dat komt omdat we allebei evenveel punten gekregen hebben van de jury. Dus ik heb in 1 weekend 2 gouden medailles gewonnen. Dat gebouw was daar supergroot want in de zaal naast ons was er ook Belgisch kampioenschap van tumbling. Het was een superleuk wedstrijd weekend.

Corneel
klas 6                                                                                                         

 

Muziek 

Muziek betekent heel veel voor mij. Zelf meer dan dat, muziek is mijn leven, ik heb niets meer nodig in mijn leven dit is voor mij genoeg. Als ik verdrietig ben dan is muziek het enige wat ik dan wil doen. Het maakt me niet uit wat mensen daarvan vinden en er zijn mensen die soms zeggen dat ik niet mooi kan zingen. Vroeger vond ik dat echt niet leuk maar nu kan ik er al mee leven, maar ik stop niet met zingen! 

Anoniempje
klas 5/6 
 

 

Pingpong robot 

 Ik doe nu anderhalf jaar pingpong en elk jaar gebruiken we een keer een pingpongmachine en dat is supergoed voor een nieuwe slag te leren of te trainen op slagen die je al kent dus ik heb thuis een keer opgezocht hoeveel zoiets kost maar het was redelijk duur. Ik heb dat tegen mijn papa gezegd en hij zij dat we dat misschien zelf konden maken dus hij heeft gezocht op YouTube voor een goeie en hij vond er een die je kan 3 de printen. Een van zijn collega’s geeft techniek en hij wilde er ook een voor in zijn les dus gingen we er twee 3 de printen maar dat gaat wel nog even duren want het zijn veel verschillende onderdelen en iets 3 de printen duurt sowieso al heel lang maar als het klaar is dan heb je een super goeie pingpong robot die ook effect op de bal kan steken en hoge ballen en lage ballen geven. Ik heb thuis een pingpong tafel en soms speel ik met mijn papa maar meestal heeft hij geen zin maar met die robot kan ik spelen wanneer ik maar wil. 

Juul
klas 6

 

Wedstrijd weekend 

Dit weekend had ik 3 wedstrijden. Synchroon, grote trampoline en dubbele mini trampoline. Zaterdag had ik wedstrijd op dubbele mini trampoline en zondag had ik wedstrijd synchroon springen en wedstrijd grote trampoline. Ik moest wel vroeg opstaan want ik moest heel vroeg springen en het was ver rijden. Zaterdag was het in Vosselaar en dat was 2 uur rijden en moest ik om 8.30 springen en zondag was het in Waregem dat was 1 uur rijden en dan moest ik om 9 uur grote trampoline en om 14 uur synchroon springen. Op dubbele mini werd ik 2 de en op grote trampoline eerste en synchroon ook eerste plaats. Bij synchroon springen is het de bedoeling dan je met 2 de zelfde sprongen springt op hetzelfde moment. Bij ons lukte dat niet zo goed maar op de wedstrijd was het wel heel goed gelukt. En op de grote trampoline heb ik ook mijn selectie voor het Vlaams en het Belgisch kampioenschap behaald. Daar ben ik wel blij mee. 
Corneel
klas 6

 

Gebroken  

Ik heb vrijdag mijn pols gebroken. Dus ik ging naar eenwieler en tijdens een spelletje ben ik gevallen. Ze hebben mijn papa gebeld en me ijs gegeven. Toen ik tuis kwam ging er meteen zalf op en een verband. Maar de tweede keer dat er zalf op ging stond het helemaal dik. Papa zij we gaan beter naar het spoed gaan. En op het spoed leek het geroken en verplaatst te zijn. En zondag moet ik geopereerd worden. En op zondag mocht ik niet eten omdat ik nuchter moest zijn anders ging ik misselijk worden na de operatie. Dus ik kwam aan op spoed en legden ze me op een bed en voerden me af. Eenmaal aangekomen in de operatiekamer brachten ze me in slaap. En tijdens mijn slaap prikten ze een infuus in mijn arm. En brachten ze twee metalen pinnen in mijn pols. En nu ben ik hier met twee metalen pinnen in mijn arm. Maar de pinnen moeten er ook nog uit dus dat wordt nog een operatie. 
Frauke
klas 6

 

Barsten 

Heb jij dat soms ook 

Dat je elk moment kan barsten 

Barsten van woede  

Barsten van verdriet 

Barsten van je weet het gewoon niet  

Alsof je van glas bent 

En kapotgeslagen wordt 

Of je zelf gewoon breekt  

Dat je gewoon niet meer kan 

Pijn voelt van iedereen  

Alsof jij de emmer bent 

En al het vieze in je wordt gekiept  

En dan kantel je om 

Zo word je dan uiteindelijk gebroken
Maaike
klas 6

 

Toonmoment piano 

 Ik heb 29 februari na school een toonmoment van piano Op dat toonmoment ga ik 1 liedje zingen 'trouble'. Ik heb er heel veel zin in En mijn mama en papa komen kijken in. In de pianoles zit ik samen met Dina en Nala En die gaan ook een liedje spelen. Maar er gaan ook nog andere mensen iets spelen.  (Ik heb er veel zin in) 
Aurélie
klas 6

 

Skiën  

Ik ga in de krokusvakantie gaan skiën met mijn ouders. Mijn broers gaan niet mee omdat ze met de broer van mijn mama op skireis gaan. Dus dan moet ik niet in de koffer zitten en dan heb ik meer plek in de auto. We gaan naar het skigebied Les Sept Laux en we zijn daar al twee keer geweest dus ik weet de weg daar al een beetje. We gaan vijf dagen skiën en een dag in Grenoble rondwandelen. We moeten daar wel nog ski's huren omdat het te laat was om hier ski's te huren. En de week dat wij gaan skiën gaat het bijna elke dag sneeuwen dus dan gaan de pistes minder snel ijzig worden en dan doet het minder pijn als je valt. Soms gebruik ik mijn papa's gsm om te meten hoe snel ik ga en vorig jaar was mijn record 61 km per uur en mijn broer zijn record was 74 km per uur mijn andere broer heeft 82 gemeten. Ik heb er super veel zin in! 
Juul
klas 6

 

Mia 

5 februari ben ik naar de infoavond van Mia geweest. Om 7 uur moest ik daar zijn. We hebben veel info gekregen. En er is een kans dat ik naar die school ga maar dat is nog niet zeker. Na 1 uurtje uitleg kon je je nog eens inschrijven voor de opendeurdag. En nog een infoavond. Daarna mochten we nog eens gaan kijken in de lokalen van de eerstejaars. En eens snuffelen in de boeken. En om 9 uur konden we weer naar huis. 
Aurélie
klas 6
 

 

Mijn dode kip 

Wat niet veel mensen over mij weten is dat ik eigenlijk drie kippen had. Mijn eerste hete jams. Als je buiten kwam ging hij meteen uit zijn kotje. Op een dag kwam ik buiten met eten voor hem. Maar hij kwam niet. Ik keek en zag hem ook niet. Dan haalde ik mama. Zij keek ook, ze zag dat hij geprobeerd had te ontsnappen. Dat was mislukt, het hout was gevallen en je zag zijn kopje uitsteken. Hij was dood! Hij lag in de helft zijn lijf aan de ene kant (binnen), en zijn kopje aan de andere kant (buiten). Nu ligt hij nog steeds in de tuin begraven. Later kregen we nog twee kippen die hadden een groter kotje. Maar ook deze gingen dood. Nu heb ik geen huisdier. 
Maaike
klas 6
 

Dans
Ik dans en ik vind dat heel leuk een op één april is er een show een dat is spannend want ik zit in een hogere groep van het eerste middelbaar tot het 3 de middelbaar maar ik mag al daar dansen omdat mijn zussen en broers daar ook zitten en het is een beetje moeilijk want het gaat een beetje snel maar het lukt wel maar mijn broer doet soms niet mee omdat hij altijd pijn heeft aan zijn knie en mijn zussen dansen altijd en ik ook en ik ben de enige jongen behalve mijn broer een we zijn met 23 dus 21 meisjes  maar dat maakt niet uit want ik dans toch van achter en ik hoop dat ik op de show niet van voor staan.
Tiago
klas 6
 

 

Jeugdliga  

 Ik had deze zondag een pingpong toernooi in Roeselare het was de eerste keer dat ik een pingpong toernooi heb meegedaan omdat ik in de Efteling was tijdens de eerste jeugdliga van het jaar. Er was ook een ander toernooi in de kerstvakantie en ik ging daar wel aan meedoen maar mijn papa was het vergeten en toen ik een paar dagen later vroeg of dat hij me al had ingeschreven en dan zij hij dat die het vergeten was en dan heeft hij gevraagd of ik nog ingeschreven kon worden maar het was te laat. De zaal waar het toernooi was, was veel groter dan dat ik gedacht had het was zo groot als vier basketvelden en er stonden 39 pingpong tafels. Ik was niet de enige van mijn club die daar was dus hebben we eerst nog opgewarmd en hebben ze gezegd in welke poule iedereen zat. De poules waren verdeeld op leeftijd en hoe goed je was. Ik zat in een poule met 6 andere mensen. Met 5 jongens en 1 meisje. Ik had twee van de zes matchen gewonnen en iemand van mijn poule kon niet tegen zijn verlies en heeft zijn palletje in twee gebroken. We waren ongeveer om half 4 terug thuis en om half 10 waren we vertrokken en er is dit seizoen nog een jeugdliga en ik ga sowieso weer mee want het was supertof.
Juul
klas 6
 

 

Springen  

 Ik spring nu al 10 uur in een week. En ik zit in het hoogste niveau voor mijn leeftijd. Vorig weekend had ik mijn eerste wedstrijd op de dubbele mini trampoline in de A. Voor de finale stond ik tweede dat was wel goed maar na de finale ben ik op de rekker van de trampoline gesprongen. Maar als je op de rekker springt krijg je een nul. Na de finale was ik dus achtste dat was wel jammer. Die wedstrijd was voor een selectie te halen voor het Vlaams en het Belgisch kampioenschap. Ik heb gelukkig wel genoeg punten gesprongen voor mijn selectie te halen. De wedstrijd was in Brugge dus onze club moest de wedstrijd organiseren. En ik mocht helpen opzetten en afbreken. Er waren 4 containers met trampolines en matten voor de wedstrijd. Ik hoop dat ik het de volgende wedstrijden het een beetje beter doe.
Corneel
klas 6

 

Carnaval  

Carnaval is een leuk feest vind ik. Je kan je verkleden in wat je maar wild. Het is leuk om matching kostuums te dragen. Soms is er snoep en dat is leuk maar als je te veel snoep eet dat is dan wel minder leuk. Ik ben blij dat ik mag mee organiseren en de spelletjes bedenken is ook heel leuk. Ik vind het altijd een heel leuk feest. Ik vind het leuker om op school te vieren dan tuis. Want op school kan je met je vriendinnen en tuis meestal niet. Ik vind dat het met vriendinnen altijd leuker is.  

Frauke
klas 6