zondag 22 januari 2023

Overgevoelig

Ik wilde het eigenlijk eerder zeggen maar ik was een beetje bang om het te vertellen. Ik ben namelijk heel gevoelig. Wat dat betekent is dat ik dingen sterker kan voelen. Ik weet ook, een mousse bal tegen je krijgen doet geen pijn voor jullie maar voor mij wel. Een keertje vallen doet geen pijn voor jullie voor mij wel. Ik weet dat het jullie niet veel scheelt dat ik het vertel maar denk er dan ook eens aan als ik dan blij en gelukkig ben dan voel ik dat ook sterker dan jullie. Dus let daar alstublieft mee op  want op mijn vorige school heb ik het niet gezegd en ben ik 6 jaar gepest geweest met mijn gevoeligheid er boven op! En ik wil voorkomen dat jullie denken dat ik gewoon normaal ben maar dus toch eigenlijk niet. Ik weet dat jullie niet voelen wat ik voel maar wees met mij a.u.b. heel voorzichtig. Ik hoop dat jullie mij begrijpen en niet denken wat zegt zij nu weer. En zeg niet steeds ‘dramaqueen’. Ik weet wel dat ik aan het wenen ben en neem mij dat dan ook niet kwalijk want dit is hoe ik ben en daar kan ik niets aan doen ook al zou ik dat wel willen. Ik weet ik word ook heel snel kwaad maar daar kan ik ook niets aan doen dat gaat gewoon vanzelf omdat er op mij geroepen wordt roep ik gewoon terug en ook dat wil ik niet. Maar ik kan niets veranderen aan mezelf. Ik wilde het eerst niet vertellen maar ik deed het toch omdat ik het niet leuk vond dat iedereen dacht dat ik normaal was maar eigenlijk ben ik niet zo en ik wilde niet dat mensen dachten dat ik anders ben. Ik wil dat mensen me zien als wie ik echt ben en daarom vertel ik het toch. En ik ben blij dat ik het eindelijk heb kunnen zeggen want ik wilde eerst proberen het in de praatronde te vertellen maar het lukte me niet. Dus ben ik  super blij dat ik het nu wel in een blog heb kunnen zeggen want anders was het me nooit gelukt en vooral dat jullie zo vriendelijk waren om naar mij te luisteren. Ik ben jullie heel dankbaar daar voor. 

Anoniempje
klas 5