zondag 13 februari 2022

Vegetarisch

Ik ben vegetarisch omdat ik het zielig vind voor de dieren. 
Ik ben echt een dierenliefhebber en op een dag vond ik vlees gewoon niet meer zo lekker. En kon ik geen hap meer in mijn mond steken. Ik vond het te zielig voor de dieren.
Je hebt veel verschillende soorten vegetarisme bijvoorbeeld fruitarisme dat is dat je alleen maar fruit eet of flexitarisme dat is dat je soms vlees eet en vaak vleesvervangers of pescotarisme dat is dat je geen vlees eet maar wel vis.
Je hebt ook nog veganistisch. Dat is dat je niks van dierlijke producten eet dus geen vlees, melk of eieren.
Daarbij is het ook niet goed voor het klimaat. Vlees is verantwoordelijk voor 40 procent van broeikasgassen. Een beetje vlees eten is niet zo erg, maar als je vlees eet stop daar mee.
Daarbij stel je voor, een chicken nugget dat is een kuiken van een dag dus je bent geboren, je wordt meteen afgepakt van je mama, je gaat naar een groot huis en je wordt vermoord! Is dat leuk? Nee tuurlijk niet! Dus als je vlees eet dan moet je eens daaraan denken.

Elena D.
klas 6

(nvdr. Nuggets bevatten 50% kippevlees en 50% slachtafval van de kip)