dinsdag 23 januari 2018

Racisme

Ik snap niet dat je racistisch zou zijn omdat iemand een andere huidskleur heeft. Er zijn al zoveel oorlogen geweest om racisme. Maar ik snap niet waarom je mensen zou uitschelden omdat ze van een of andere afkomst zijn.
Zelf heb ik een oom uit Rwanda en die werd als hij jonger was ook uitgescholden omdat hij een ander huidskleur had. Er is ook iemand racistisch uit onze familie en dat is niet leuk voor mijn oom als hij daar dan komt. Onlangs hebben we in de godsdienstles geleerd over Martin Luther King. Hij werd beroemd door zijn geweldloze versie tegen racisme in de Verenigde Staten. Ik vind dat die man heel veel veranderd heeft aan de wereld. Anders zouden er daar nog altijd mensen gediscrimineerd worden tijdens al dingen die ze dagelijkse doen en dat alleen omdat ze een andere huidskleur hebben.

Jacob
klas 6