maandag 28 november 2011

Snoepen

Snoep is eigenlijk echt raar, het zit vol met suiker en dat is wel vies. Dat is net gewoon een suikerbom dat je opeet, dat is super ongezond. Vroeger at ik heel erg veel snoep, dat was zogezegd mijn lievelings tussendoortje. Ik had toen veel dingen op TV gezien over hoe ze het maken en hoe dat gaat. Als ik dat zag, was ik geschrokken want ik had nooit gedacht dat er daar zo veel suiker in zat. Ze doen er een bakje bij, een maatbeker, maar dan niet een hele grote, gewoon een normale lengte. Dat is echt niet normaal. Snoep is wel heel lekker , soms eet ik wel één snoepje maar dat is niet zo erg. Ik heb nu geen hekel aan snoep, maar het is wel ongezond. Ik wil het wel eten maar niet veel. Drop is niet echt mijn lievelingssnoep. Er zijn verschillende smaken , dus het hangt ervan af hoe het smaakt. Er zijn wel veel snoepjes met gelatine in. Ik heb er eens eentje gegeten maar toen wist ik nog niet daar gelatine in zat. Ze zeggen dat er in zachte snoepen gelatine zit. Ik was echt geschrokken want ik had er al zoveel gegeten. Wij, moslims mogen geen gelatine eten. Dat vind ik spijtig, ze zijn zo lekker. Snoep is iets heel gekend op de wereld. Ik zou toch wel wat opletten wat ik eet want soms als ik snoep eet, kan ik niet meer stoppen. Dat is lastig.

Habiva
klas 6