zondag 27 december 2020

Nepal

Mijn papa komt uit Nepal. Nepal is en heel klein land in Azië maar wel veel groter dan België. 

Ik ging daar bijna elke jaar maar nu zijn mijn ouders gescheiden dus gaan we niet meer. 

Het is wel een arm land en dat is wel minder leuk. 

Het is heel dicht bij Himalaya maar ik weet niet meer in welke stad. Eerst moesten we één nacht in Kathmandu blijven slapen, Kathmandu is de hoofdstad van Nepal. We bleven daar ongeveer een beetje minder dan een maand. 

De familie van mijn papa hebben een soort van hotel. Wij hebben daar ons eigen huis dat ook wel nog redelijk groot is. Ik vond het wel leuk om naar daar te gaan maar soms vond ik het niet zo leuk omdat ze daar gewoon een andere culture hebben en ik ben dat ben ik niet gewoon. Alles is daar eigenlijk anders. En ze betalen daar alles met Nepalese roepie. 

Mijn opa heeft ook een klein boerderij. Ik kookte ook altijd met mijn oma en ik speelde met de honden en geiten. Het is nu al bijna drie jaar dat niet meer naar daar ben gegaan, maar ja.

Maya
klas 6