zondag 13 december 2020

Besmet met corona

Toen ik te horen kreeg dat iemand corona in mijn klas had, zijn mama en ik zo snel mogelijk naar de dokter geweest.
Ik moest mij van de dokter laten testen. Na het testen gingen we naar huis. Na twee dagen wachten had ik de resultaten. Ik was positief. Ik was heel bang dat ik kinderen zou hebben besmet. Ik begon meteen te denken aan mijn klas. Ik was bang dat ze boos op mij gingen zijn omdat ik besmet was.
Ik moest zeker een week op mijn kamer blijven. Ik moest een mondmasker en handschoenen aan doen als ik naar benden wou. Ik belde veel met vrienden omdat mij echt verveelde.
Dan werd mijn broer en mijn mama ziek. Ik was bijna genezen. Mijn mama is dan ook een coronatest gaan doen en zij was ook positief.
Na een week in quarantaine was ik helemaal genezen. Ik was heel blij maar nog steeds mocht ik niet naar buiten want we zijn in lockdown.
Tijdens dat ik corona had, voelde ik mij heel eenzaam en alleen. Ik had het gevoel dat ik vergeten was door iedereen.
Ik hoop dat ik geen corona meer krijg en dat ik met mijn familie kan Kerstmis vieren.

Lilo
klas 6