woensdag 2 december 2020

Als Corona plots heel dichtbij komt ...

Vrienden uit mijn klas hebben corona. Ik ben wel bang omdat ik dus in aanraking ben gekomen met 2 mensen die al zeker corona hebben. Mijn pluspapa is risico-patiënt, dat is een beetje eng. Ik ga wat voorzichtiger moeten worden en niet meer afspreken met vrienden.  

Weet je dat er vroeger net na W.O. I ook een gevaarlijke griep is geweest? Dat zegt mijn pluspapa en daarom wilde ik er eens wat over opzoeken: die griep noemde de Spaanse griep. De Spaanse griep en het coronavirus lijken eigenlijk heel goed op elkaar. Ze hebben bijna allemaal dezelfde symptomen bijvoorbeeld hoesten, keelpijn, moeheid en een steeds moeilijkere ademhaling. Tijdens de Spaanse griep vielen er 20 tot 40 miljoen doden! Corona heeft tot nu toe ongeveer 1 miljoen mensen gedood. Dat is een stuk minder dus. Gelukkig hebben wij zo’n goeie ziekenhuizen en daardoor zijn er al veel mensen gered. 
Op een dag zullen wij allemaal immuun zijn en gaan wij samen het coronavirus stoppen!

Léonne
klas 6