woensdag 5 februari 2014

Vogelhuisjes

We hebben zelf vogelhuisjes gemaakt. Mijn mama had dat gezien op tv en ze vond het er wel leuk uitzien. Simpelweg gewoon een kartonnen melkfles en een wc-rolletje. Ik vond dat raar maar we hebben het gemaakt en ik vond het wel leuk om te maken. Er is ook en vriendin gekomen en die heeft ook een gemaakt. Eerst moesten we stuk uit de melkfles snijden. We hebben dat wc-rolletje in honing moeten doen en dan in de vogelzaad het was echt vies werk maar ook wel leuk. Toen mochten we de vogelhuisjes schilderen het mocht niet in te lichte kleuren. Want dat schrikt ze af dus ik heb het dan maar in bruin geschilderd. We moeten ze allen nog buiten gehangen en dan mogen de vogeltjes er aan prikken. Ik hoop dat ze er van zullen eten want in de winter vinden ze niet echt veel voedsel en dat vind ik niet leuk voor hen. Dus iedereen een vogelhuisje maken! Dan hebben de vogels weer wat eten en misschien kunnen ze er zelfs een nest in maken. Ik kan dat niet geloven maar nu paren de vogels al dus het kan wel goed van pas komen die vogelhuizen.

Obe
klas 5