maandag 15 juli 2013

Het A-brevet

A-Brevet is een diploma dat je op straat mag gaan. Ik heb hem afgelegd op 1 juni en ik ben er door. Ik moest super veel leren van mijn mama. Ik leerde elke dag het was wel moeilijk te combineren met het school maar het is toch gelukt. Ik heb eerst mijn delen van het paard geleerd en dan de delen van het zadel en dan de delen van het hoofdstel. Ik heb ook veel geleerd op het verkeer dat was het belangrijkste zei mij lerares. De praktijk had ik meer stress of mijn theorie. Ik legde mijn praktijk af met Acita mijn lievelingspaard daar door heb ik meer vertrouwen in haar. We moesten in groepjes van 4 rijden ik moest vooraan rijden. Ik had het niet goed verstaan en dan heb ik volte gereden maar dan zei de meneer dat het niet erg was en dat ik op nieuw moest beginnen. Mijn mama had meer stress dan mij. Volgend jaar ga ik mijn B-brevet afleggen dat denk ik dat het moeilijker gaat worden maar dat zijn zorgen voor dan. Maar het is super tof dat ik volgend jaar op straat mag.

Luna
klas 5