maandag 15 juli 2013

Harry Potter

Een eind geleden ben ik in de eerste van Harry Potter begonnen. Nu ben ik in het laatste boek bezig. Ik vind het een hele mooie reeks. En ik vind het jammer dat ik bijna klaar ben, want ik kan mij helemaal laten mee slepen door de boeken. Ik vind het veel leuker dan de films omdat het lijkt alsof het allemaal met mij zelf gebeurt. Ik vind het leuk dat ik niet eerst de films heb gezien voor de boeken om dat ik anders het grootste deel van het boek al wist. Het boek gaat over een jongen, Harry Potter. Zijn ouders zijn vermoord door Voldemort. Harry Potter was de enige op de wereld die de onvergefelijke vloek Avada kedavraet had overleefd en nu woont Harry Potter bij zijn verschrikkelijke oom en tante tot hij op zijn elfde verjaardag een brief van Zweinstein krijgt, een toverschool. Hij moet enkel nog in de grote vakantie naar zijn oom en tante. In Zweinstein komt hij allemaal gevaren onder ogen en meer wil ik niet verklappen over het boek. Ik vind het echt een heel mooie reeks en als je niet weet welk boek je van de bibliotheek wil meenemen dan raad ik je aan om Harry Potter mee te nemen.

Wiebe
klas 5