maandag 15 juli 2013

Acita

Acita is mijn lievelingspaard. ik rij het meeste op haar want niemand anders wil op haar rijden omdat ze denk dat ze wild is en stout is maar dat is ze niet. Ze doet wel een beet je ambetant bij aansingelen en het hoofdstel. Maar om te rijden is ze super lief. In het begin was het moeilijk om haar aan de teugel te krijgen na een tijdje lukte dat wel. Voor wedstrijden is ze niet zo goed als ze in galop gaat dan krijg ik haar niet meer in draf. Ze springt super zacht na je sprong is het net of je in je zetel zit. Annie mijn lerares zegt dat ik goed met haar rij maar ik laat haar nog veel te veel lopen ze zegt dat ik strenger moet worden maar dat lukt niet. Als ik kom en ik roep Acita dan kom ze direct en in de weide ook. Ze is super tof en ik wil haar nooit meer kwijt.


Luna
klas 5