woensdag 15 februari 2012

Mijn hobby

Mijn hobby is paardrijden elke woensdag 1 tot 2 ik moet om 12:30 op zadelen ik vertrek thuis om 12:14 dan ben ik daar ongeveer om 12:30 dan ga ik naar de zadel kamer daar ligt de lijst op wie ik moet rijden . bijvoorbeeld er staat plus naast mijn naam dan moet ik er mee rijden . er staat dan een bord met de namen van de pony’s dan zoek ik plus op het bord er staat 5 dan zoek ik naar zadel 5 en al je het zadel gevonden hebt pak je en zadel doek, zadel en hoofdstel dan zoek je een plek dan leg je je spullen daar dan ga je borstels halen je pakt een hoevenkrabber, roskam, manenkam en nog andere borstels als je je borstels dan breng je ze naar je plek dan pak je en halster en een halstertouw dan ga je naar de stal je doet je de stal deur open doe je je halster aan en hang je het touw er aan dan ga je uit de stal .als je uit de stal bent ga je je naar je plek hang je hem vast met een paardenknoop. Dan borstel je hem als je klaar bent met borstelen leg je je borstels weg al je dat gedaan hebt. Leg je het zadel doek op en het zadel dan pak je de singel doe je de singel aan dan pas je stijg beugels als je je klaar bent met het zadel doe je tok body handschoenen aan dan mak je het hooft stel doe je het aan dan doe je de riempjes toe . als je zweep hebt doe je het halster los dan kan je naar de piste dan stap je op en dan kan de les beginnen.

Aurélie
klas 5