dinsdag 19 januari 2010

De dood

Iedereen gaat dood in de wereld, maar niet iedereen op dezelfde leeftijd. Het leven zou een stuk makkelijker zijn als iedereen op bijvoorbeeld 70 jarige leeftijd sterft. Dan kan je een hele lange tijd met je vrienden zijn. Als je dood gaat weet je het soms zelfs niet. Je vrienden, broers, zussen, mama, papa en familieleden komen dan naar je begrafenis.
Als je geboren bent heb je meestal nog lang te leven, maar soms ook niet. Na een paar jaar weet je dan: ik en iedereen die ik ken gaan later niet meer leven. Ik vind de dood oneerlijk, je verliest iedereen; vrienden, vriendinnen en familie. Ik hoop dat iedereen die ik ken wel lang zou leven. Ik ben eigenlijk niet bang van de dood, het gebeurt bij iedereen. Als er iemand dood is organiseren ze een groot “rouwfeest”. Er zijn heel veel mensen die dan rouwen om een persoon waar ze om geven, dat ik vind wel een beetje mooi dat ze al die moeite doen. Ik hoop dat ze ooit een soort drankje of medicijn gaan maken dat je eeuwig kunt leven. Dan kan je al je dromen uit laten komen en het leven zou perfect zijn.

Emil
klas 5