zaterdag 23 februari 2008

Sans papiers

Met volle moed gingen we naar het vliegveld. Opeens ging onze auto trager en brandde er een oranje lampje dat we niet kenden. We belden de wegenwacht maar die wisten ook niet wat dat lampje betekende. Intussen vloog de tijd voorbij en wij moesten dringend naar het vliegveld! Gelukkig hebben we het gehaald, maar we waren wel te laat. We moesten uitleggen waarom we te laat waren. Mijn moeder legde de paspoorten klaar met de tickets erbij. Maar ze keken alleen naar de tickets en niet naar de paspoorten. Toen mochten we op het vliegtuig. Na 5 uur vliegen, kwamen we aan in Tenerife. Als we in ons hotel waren, hadden we de schrik van ons leven! Mijn moeder had het paspoort van mijn vader meegenomen en niet die van mij en mijn mama! Ik sta bij mijn moeder op haar paspoort. Wat moesten we nu doen!? We zijn naar het reisbureau geweest en hebben alles uitgelegd. Ze zeiden dat we naar de politie moesten bellen in Madrid. We moesten vertellen dat we geen paspoort meer hadden. We kregen een nummer en daar moesten we mee naar de politie gaan in Tenerife. Met dat nummer kregen wij papier en daarmee konden we mee naar huis vliegen. Dus konden we gewoon terug naar huis. Gelukkig was de rest van de vakantie super leuk!

Michelle
klas 6