woensdag 26 september 2012

Dressuurwedstrijd

Je moet eerst je paard verzorgen. Mijn paard borstelen, hoeven uitkrabben en vlechten maken. Dan opzadelen. Eerst mijn zadeldoek, dan het zadel en het hoofdstel. Dan moet ik mij omkleden. Ik trek een witte rijbroek aan, een witte bloes, een das, witte handschoenen en een zwarte ruiterjas. Natuurlijk vergeet ik mijn lange zweep, tok en haarnetje niet. Dan moet je inrijden. En je oefening rijden. De proef was binnenkomen in draf, middellijn en groeten. Voorwaarts rechterhand, van hand veranderen in vrije stap, teugels op maat nemen bij k, dan a draf, c x a door een s van hand veranderen, k x m van hand veranderen, lichtrijden, m doorzitten, linker galop volte 20 m, c draf, h x f van hand veranderen, lichtrijden, f doorzitten, rechtergalop, volte 20 m, hoefslag volgen in galop, c draf, b stap, a x afwenden, halt houden en groeten.
Ik haalde 65 %.

Luna
klas 5