donderdag 22 oktober 2009

Kleurlingetje

Wit, bruin, zwart of geel het maakt niet uit! Ik kan perfect leven met mijn bruin velletje. Allé ja … ik was toch liever wit geweest zoals alle andere kinderen. Maar uiterlijk telt niet, alleen het innerlijk. Toen ik eens op stap ging met mijn stiefvader en mijn moeder (beide wit) keken alle mensen heel raar op. Best vrij gênant. Ze dachten zeker dat ik geadopteerd was ... Maar het maakt niet uit wat mensen denken over mij of mijn familie. Niemand is toch perfect van kleur? Alleen mensen die aan zichzelf denken. Maar vroeger was het helemaal anders. Ik werd vaak gepest omdat ik bruin was. Toen trok ik me dat erg aan. Ik voelde me niet echt lekker in mijn vel. Maar nu ben ik gelukkig met wie ik ben. Soms willen bruine of zwarte mensen wit zijn en witte mensen bruin of zwart zijn. Maar als ze maar wisten hoe dat in elkaar zat? Raar hé, hoe een mens kan veranderen.

Yasmine
klas 6