zaterdag 21 oktober 2023

Plantjes

In de tuin heb ik met mijn opa plantjes gezaaid. We hebben courgettes, pompoenen, tomaten, zonnebloemen en ook een spinnenplant. De courgettes zijn al heel groot soms kunnen we er al plukken maar er komen de hele tijd courgettes bij. De pompoenen zijn ook bijna rijp we hebben al 1 pompoen kunnen plukken maar volgende week kunnen we ze allemaal plukken. Er hangen ongeveer 10 tot 15 pompoenen aan de plant. De tomaten zijn al uitgebloeid het waren heel kleine tomaten dat was een grote plant met superveel tomaten aan. De zonnebloemen waren ongeveer 2 meter groot en ze zijn nu ook al bedorven we kunnen volgend jaar de zaadjes zaaien van de zonnebloemen. De spinnenplant staat in de keuken hij is supergroot en er komen ook veel nieuwe plantjes aan. Ik heb die plantjes in het water gestoken. Er is al 1 plantje die ik al in een nieuwe pot gestoken heb en die kan nu ook gaan groeien. En nu kan ik genieten van de verse pompoen soep.  

Corneel
klas 6