maandag 10 oktober 2022

Rosa

Bij mijn mama is er al een tijdje een nieuwe kat: Rosa.
Normaal gingen we een kitten nemen maar dan moesten we nog zeker 7 maanden wachten.
Als ik na school naar huis ging had mama een verassing, Rosa stond daar.
Een poes van drie jaar, kruising van een lapjeskat en een tijger een zeer speels.
Omdat mama nu in een rijhuis woont kan Rosa niet in een tuin spelen, maar heeft wel een koer en een terras.
Maar soms zal ze niet meer op de koer kunnen  want er komt een grote trampoline, ze kan er wel onder lopen als wij er niet op zijn.
Het is ook een poes die heel veel van haar eetbakje  (met inhoud) houdt, en dat zie je ook wel aan haar....
Langs het terras kan ze wel op de daken, maar dat is juist meer ruimte voor haar.
Soms is mama wel bezorgd als ze op de daken gaat want ze moet zeer hoog springen om terug op het terras te komen en ze is soms wel bang om te springen.
Rosa schrikt ook heel snel want ze werd een beetje mishandeld door haar vorige baasjes.
Ik ben heel blij dat ik bij mama ook een kat heb, en ik kon geen betere wensen! 

Miel
klas 6