donderdag 29 maart 2012

Smeerkaas

Smeerkaas is lekker. Ik eet soms veel smeerkaas. Het is eigenlijk gewoon kaas maar dan kan je het smeren in plaats van stukjes te pakken en op je boterham te leggen. Het is veel gemakkelijker. Je kunt het in veel vormen kopen. Zoals driehoeken, vierkanten en cirkels … Het is zacht en smelt lekker op de tong. Soms heeft het een verschillende smaak als je het op verschillende boterhammen doet. Als ik het op bruin brood doe dan verandert de smaak en je krijgt niet meer die lekkere smeltende smaak. En omgekeerd op wit brood. Er zijn smeerkazen met kruiden en zonder. Die met kruiden smaken niet echt zo lekker, want dan is de smaak een beetje te zwaar. Die zonder kruiden is mijn favoriet. Ik ben er echt verslaafd aan. Ik en mijn zus zijn de enigste in huis die het lekker vinden. Mijn papa ook maar hij eet het niet zo veel. Ibrahim vindt het maar niets, hij vindt het een heel vieze smaak. Kaas kun je vervangen door smeerkaas, het blijft even gezond. Soms krijg je er een kazige adem van, maar je kan dan natuurlijk gewoon je tanden poetsen.

Habiba
klas 6