woensdag 11 november 2009

Met of zonder papa

Mijn papa werkt bij de zeemacht. Dat wil dus ook zeggen dat hij vaak op reis is naar verre landen om daar mijnen te jagen. Als hij dan weg is, ben ik alleen met mama en Robbe. Het heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen.
1ste voordeel: Terwijl hij weg is, mogen we bij mama slapen.
2de voordeel: als hij terug komt, verwent hij ons met cadeautjes.
Maar er zijn een heleboel nadelen. Want mijn papa kookt als een echte kok terwijl mijn mama niet echt zo’n keukenprinses is. Als hij weg is, mis ik hem vreselijk hard. Mijn broer is ook altijd stouter als papa niet thuis is. Papa is zijn grote held. Natuurlijk bellen we elkaar elke dag. Maar dat is helemaal niet hetzelfde als hem in het echt aanspreken. Zelf kiest hij er ook niet voor om zolang weg te gaan. Maar hij kan moeilijk zeggen:"Oh, ik heb geen zin om mee te gaan dus blijf ik thuis". Dat zou natuurlijk leuk zijn. Want mijn papa is de beste! De weken zonder hem duren ook veel langer. Maar met mama is het ook altijd plezier. Binnen 1 week vertrekt hij weer en dan zien we hem alleen maar in het weekend. Eigenlijk wil ik dat hij altijd thuis bleef.

Anaïs
klas 6