woensdag 21 november 2007

Fliptje

Mijn vogel heet Fliptje.
Ik heb hem al 11 jaar. Van kleur is hij blauw en wit. Het is een mannetje. Hij is al een paar keer ontsnapt zoals die keer boven achter mijn kleerkast en hij kon niet meer weg. We hebben dan heel de kleerkast moeten verplaatsen. Hij is ook al eens tegen de ruit gevlogen. Hij is niet getemd dus ik kan zijn kooi niet openen anders is hij gaan vliegen. Om de week moet zijn kooi schoongemaakt worden. Hij is wel al oud en hij is al een paar keer van zijn stok gevallen. Als je zijn kooi moet schoonmaken, moet je altijd een stokje overlaten dat hij daar kan op zitten. Daarna moet ik het andere stokje er in doen en dan gaat hij op dat stokje zitten. Dan moet ik het andere stokje schoonmaken. Het is al gebeurd dat hij gevallen is en heel zijn pootje zat ontstoken. Opeens kwam daar bloed uit, dan moesten we zijn kooitje om de 2 dagen reinigen.
Nu is gelukkig zijn pootje genezen.

Joyce
klas 5