zondag 14 maart 2021

Regenboogvlaggen

Zoals je weet staat de sociale media vol met regenboogvlaggen. Maar waarom? 
De regenboogvlag is het teken dat je niet tegen homofielen en de lesbische vrouwen bent. 
Maar waarom staat de media er nu vol van? 
De media staat volomdat afgelopen weekend een man is vermoord. Deze man werd uitgenodigd voor een nachtelijk afspraakje, werd dan vermoord. De man was een homofiel. 
Ik vind dat zeker niet oké.  Ik vind dat niet oké omdat ook mijn ouders twee vrouwen zijn, dus ze zijn lesbische vrouwen. Als iemand een homofiel of een lesbische vrouw uitscheldt, dan kwetst mij dat, omdat mijn ouders ook zo zijn. 
In mijn mama haar klas (in een andere school) hangt die vlag ook uit. 
17 mei is de dag tegen de homofobie. Homofobie is een angst voor homo’s en lesbische vrouwen. 
Ik vind het oké dat mijn ouders zo zijn. Ik ben daar gelukkig mee. Sinds dat ik twee mama’s heb, heb ik een zus bij. Nu heb ik al twee jaar een broertje. 
Het is oké om zo te zijn. 

Elisabeth
klas 6