maandag 1 februari 2021

Laat maar ...

Wim hoort dit niet zo graag. Het is wat onbeleefd. 
Maar ik denk vooral dat hij dan bedoeld dat als ik niks zeg, hij mij ook niet kan helpen. 
Soms probeer ik iets uit te leggen maar dan kom ik niet op mijn woorden en zeg dan snel “laat maar”. 
Eigenlijk zijn dit 2 makkelijke woorden om te zeggen, als je ergens vanaf wil. 
Soms worden er grapjes gemaakt, door anderen, die ik niet leuk vind. Ze bedoelen het misschien als grap, maar voor mij is dit niet altijd grappig. Ik voel me dan lelijk, dik, dom en heel onzeker. Waardoor ik verdrietig en boos wordt. Als mijn vrienden dan vragen “Lilo wat is er?”  zeg ik meestal ook mijn makkelijke woordjes. Zo ben ik er weer van af en moet ik geen uitleg meer geven. 
Bij mama lukt dit niet, zij zal blijven praten met mij tot ik het vertel, en dan voel ik mij wel veel beter. 
Het lucht toch op om te praten. 
Dus als je zoals ik je soms niet goed in je vel voelt, praat er dan met iemand over. 
Dit kan je mama, papa, meester, juf of vriend zijn in plaats van te zeggen : 
"Laat maar ..." 

Lilo
klas 6