zondag 29 november 2020

In quarantaine

Mijn mama haar verjaardag hadden we anders gepland dan verwacht. Op haar verjaardag kreeg ze keelpijn, een beetje later hoofdpijn en nog wat later verloor ze haar smaak en haar geur. De volgende dag kwam ik na school thuis en stuurde ze een bericht dat ze Corona had. Mijn dokter vertelde dat ik tien dagen in quarantaine moest bij mijpapaToen ik in quarantaine waszat ik de ganse dag in mijn kamer en mocht ik er alleen maar uit om te eten. Mijn papa en ik hadden een beurtrol. Papa at eerst en daarna at ik. Ik hield afstand van mijn papa, want hij zat niet in quarantaine. Toen ik op mijn kamer zat, dacht ik het meest aan mijn mama. Ik vroeg me af hoe het met haar ging. Ik belde elke dag met haar, maar dat was kort. Ik vroeg me ook af wanneer ik uiteindelijk uit huis mocht. Ik dacht soms ook aan school. Ik wilde het weekpakket afmaken. Ik voelde me eenzaam, ik kon niets doen en verveelde me. Op dat moment droomde ik van vrijheid. Ik wilde met mijn mama wandelen. Het was leuk om mijn vrienden van de klas te horen. Toen ik uit quarantaine was, was ik blij. Het eerste wat ik heb gedaan is met mijn papa naar Brugge geweest. We hebben daar een wandeling gemaakt. Een paar dagen later mocht ik mama terugzien. Ik was blij om haar terug te zien. Ik had niet verwacht dat corona tot bij mij zou komen, maar het is toch gebeurd.  

Christian
klas 6