zondag 9 december 2012

Strips

Een van mijn hobby’s is lezen. Ik lees veel strips zoals Suske en Wiske, Jommeke, Urbanus ... Dat vind ik allemaal leuke strips maar mijn favoriete stripreeks is Piet Pienter en Bert Bibber.
Ik heb die reeks ontdekt en gekregen van mijn papa. Piet Pienter en Bert Bibber zijn twee stripfiguren getekend en geschreven door Pom (Jozef Van Hove). Piet is altijd de slimme en Bert de bangerik. In de verhalen gaat het altijd om een slechterik.
P.P en B.B (Piet Pienter en Bert Bibber) willen altijd de slechterik dwarsbomen maar geraken dan zelf in de problemen. Waardoor ze in een avontuur belanden. Er komen grappen in voor die je ook zo kan tegenkomen.
De reeks bestaat uit 45 strips. De oudste zijn nog in zwart-wit gedrukt. Er worden geen nieuwe meer getekend en dat vind ik jammer. Wie zo'n strip wil lezen kan altijd terecht in de hoofdbibliotheek in Brugge of op een rommelmarkt. Als je in de winkels gaat kijken dan zul je ze bijna niet meer vinden.

Dennis
klas 5