vrijdag 9 november 2012

Dakloos

Ik vind dat zeer erg dat mensen en kinderen buiten op straat en op vuilnisbelten moeten leven en wonen. Als ik iemand op straat zie zitten dan krijg ik medelijden. Ze zitten iedere dag op straat. In Zuid-Afrika en nog veel andere landen waar ze gewoon buiten leven met oude kranten als muur en oude vuile dingen. En wij zitten hier te zagen dat de muur niet recht geplakt is of dat we slechte gordijnen hebben of kalk in de douche. Zij zitten elke dag zelf zonder muur, zonder douche, hun gordijnen zijn oude platen of dekens. Dat is toch erg dat het niet eerlijk is verdeeld. Sommigen zijn stinkend rijk en sommigen sterven van de honger. Wij smijten ons eten dat we te veel hebben weg. Wij kunnen naar school. Ik ben wel blij maar zij moeten werken voor hun ouders want ze hebben geen geld genoeg om hun school te betalen. Daarom ben ik blij dan we hier zijn zelfs met de crisis in plaats van geen huis, geen eten en geen school.

Ward
klas 6