maandag 22 oktober 2012

Torak en de wolf

Op 16 september 2012 was mijn verjaardagsfeestje en heb ik een boek gekregen. De titel is Torak en wolf. Een stukje uit het boek van Torak en wolf:
IN DE DIEPE DUISTERNIS VAN HET WOUD KOMT HET KWAAD SNEL EN GERUISLOOS NADERBIJ ...
Bij volle maan zal het onoverwinnelijk zijn. Alleen de twaalfjarige jongen Torak kan het kwaad nog stoppen, maar hij is gewond en op de vlucht. Zijn vader is dood, vermoord door een enorme beer en Torak wordt achtervolgd. Hij moet zien te overleven met als enige bondgenoot een wolfsjong en als enige wapens zijn vaardigheden als jager en verzamelaar. Op zijn tocht komt hij in contact met de ravenstam en het mysterieuze meisje Renn, dat hem probeert te helpen. Lukt het Torak en wolf het kwaad te verslaan voordat het te laat is ? Torak en wolf is vanaf 10 jaar... En ik ga heel de reeks lezen.
En nu heb ik het tweede deel van Torak en wolf gekocht. Het is weer zo mooi als het eerste boek van Torak en wolf.
Ik een stukje schrijven uit het tweede deel van Torak en wolf:
HET KOMT. HET KOMT ERAAN.EN HET ZAL ONS ALLEMAAL KRIJGEN...
In het tweede deel van Torak en wolf wacht de jongen torak een nieuwe uitdaging:
een geheimzinnige ziekte bedreigt de ravenstam en torak is de enige die het zeldzame kruid met de magische krachten kan vinden dat de stam zou kunnen redden. Hij reist af naar de Zeehondenstam en ontmoet er de magiër Tiris en de stugge jongen Bale. Op zijn tocht ontdekt torak langzamerhand waarom hij is uitverkoren om de strijd tegen het kwaad aan te gaan.
Het ravenmeisje Renn is ondertussen naar hem op zoek. En waar is wolf?
Ik vind Torak en wolf super spannende boeken. En ik lees ze ook heel graag.

Lars
klas 5