zondag 25 april 2021

Vrij zijn

Toen de paasvakantie startte, was ik heel blij. Want we kregen een week extra.
3 weken vakantie!!! Dacht ik.Voor mij was dat ook een werkvakantie, omdat ik extra moet oefenen voor mijn wiskunde toets.
De eerste week heb ik volledig vrij genomen, en vanaf de tweede week ben ik wat beginnen werken. Na wat gezeur van mijn mama, want ik had geen zin. Ik wil ook eens een echte vakantie.

Normaal zouden we op vakantie naar Zweden gaan, maar door Corona kon dit ook niet. Staycation is het geworden, zoals ze dit noemen. Een thuis vakantie. Maar een echte vakantie is dit niet. We kunnen niet naar strand, zoals gewoonlijk. Niet naar een pretpark of de zoo. Eens gaan shoppen met vriendinnen, mag ook niet.
We mogen eigenlijk bijna niks en dit is nu al een jaar zo!
Ik wil echt mijn steentje bijdragen om van Corona af te geraken. Maar ik voel ook dat ik het nodig heb, om als kind gewoon te kunnen, vrij zijn!!!  

Lilo
klas 6