zondag 25 april 2021

Mijn katten

Ik heb twee katten Rover en Moon. Rover is een mannetje en is nu al twee jaar oud. Hij komt van de boerderij van mijn oom. Rover was een keer al drie dagen niet meer naar huis gekomen, dat was raar want hij kwam anders elke dag naar huis. Mijn mama werd toen om 7uur gebeld door iemand die rover in zijn tuin had gevonden door zijn bandje met mijn mama’s telefoonnummer. Dat was wel 10km van ons vandaan. Hij was gewond aan zijn poot, er waren een paar teentjes gebroken. Mijn mama is dan voor dat ik naar school moest hem gaan halen ze heeft hem dan ook direct naar de dierenarts gebracht. Gelukkig is hij ervan genezen, maar nu heeft hij aan zijn rechterpoot maar 3 tenen over, de twee teentjes waren verbrijzeld en niet meer te redden. We weten nog altijd niet wat er precies met hem is gebeurd. Moon is twee jaar oud en heeft al twee nestjes gehad en in het eerste nestje had ze 3 kitten, één kitten is na vier uur gestorven. In haar tweede nestje had ze zes poesjes. Ze is super actief en vangt veel muizen. Ik vind het heel lieve katten want ze zijn niet bang en ze doen je geen pijn. Ze komen graag bij me liggen als ik in mijn kamer met iets bezig ben. Enkel als ik drum, spurten ze snel weg, daar houden ze niet van. Moon brengt vaak een cadeautje voor ons mee, een dode muis of mol die ze dan voor onze voordeur neerlegt. Als ze naar binnen wil springt ze op de deurklink tot we voor haar opendoen of ze glipt via een kipraam bij ons binnen. Rover is niet zo behendig en kan dat niet. Hij wacht gewoon tot de deur opengaat voor Moon en hij mee binnen kan glippen. Onze hond en de katten zijn geen vrienden. Daarom is ons huis opgedeeld in het hondendeel en het kattendeel. Als ze elkaar per ongeluk tegenkomen in de tuin is het altijd heel spannend, want Xsando (onze hond) gaat er dan als een dolle achter. Gelukkig kon hij ze tot nu toe niet vangen. De katten zoeven weg of klimmen snel in een boom. Ik hoop dat het nooit zover komt, alhoewel ik denk dat Xsando enkel met hen wil spelen. Ik vind het superleuke katten en zou ze niet willen missen. 

Orjan
klas 6