zaterdag 10 april 2021

Een zwerfkat

Een tijdje geleden had een vriend van mijn zus een katje gevonden bij het station. Hij stuurde een foto naar mijn zus met de vraag wat we konden doen. Mijn zus ging het katje halen maar hij bleek aangereden te zijn. Hij had overal bloed. Mijn zus bracht hem mee naar huis. Ik lag toen  al in mijn bed. Ik hoorde heel wat lawaai en ging naar beneden omdat ik niet wist wat er was. Ik zag toen het katje. Het was echt zielig.  We gaven het eten en wat drinken. Het was echt wel al laat en we wisten niet zo goed wat we moesten doen dus we belden de politie. De politie verwees ons door naar een dierenarts bij ons in de straat. Toen we daar toekwamen bleek dat het katje eigenlijk een zwerfkatje te zijn. Hij werd naar een opvangcentrum gebracht en daar bleek ook dat het katje blind en doof is. Mijn zus houdt nu contact met het centrum om verder te kijken naar een plaatsje waar het kan verblijven.

Squanto
klas 6