woensdag 12 december 2018

Wat als ... ik echt Annie was?

Ik zat er laatst nog over te denken wat als jij of ik een echte wees was. Stel je voor, wij kunnen gewoon Kerst en Nieuwjaar met onze familie vieren, maar kinderen in het weeshuis die kunnen het niet met een gezin vieren. Hoe zou dat voelen? Er zijn zelfs kinderen die daar een paar jaar in zitten of een meisje, nu is ze 33 jaar, en toen ze 12 was zat ze ook in een weeshuis. Ze heeft in bijna 4 jaar in 34 verschillende gezeten. Ze heeft ook wel soms in een pleeggezin gezeten. Hoe zou dat voelen om elke keer opnieuw naar een ander gezin te moeten, in een andere omgeving en je vrienden te moeten achterlaten en om geen huisdieren te kunnen hebben? Of als je een nachtmerrie hebt dat je niet bij je mama en papa kan kruipen of elke keer naar een nieuwe school moet. En ik denk als je dan naar een gezin mag dat je dan denkt van:'Ohh yes, een nieuw gezin' :-) of :'Wat, een nieuw gezin' :(
Dus ik ga meer genieten van de momenten samen met mijn familie!

Nanou
klas 6