dinsdag 4 december 2018

Vriendschap

Ik vind vriendschap heel belangrijk. Vriendschap heb je nodig wanneer je je eens niet zo lekker voelt of verdrietig bent. Als je echt goeie vrienden hebt zullen die je nooit in de steek laten en je helpen en oppeppen als het even niet gaat. Echte vrienden blijven altijd bij je en helpen je, zelfs al heb je iets vreselijks gedaan. Maar je moet ook respectvol omgaan met je vrienden, je moet ze koesteren. Vrienden zijn ook geen dingen, dus gebruik ze niet! Als je echt van ze houdt en om ze geeft ga je respectvol met ze om. Als je dat doet zul je veel sneller liefde terug krijgen.
Je hebt vertrouwen in die mensen en je wil het vertrouwen behouden. Er zijn zoveel goeie vrienden op deze wereld maar als je er geen kan vinden. Dan ben je er beter zelf één! Als je zelf een goeie vriend bent zul je vanzelf mensen vinden die jou ook leuk vinden en je accepteren zoals je bent. Soms vind je de verkeerde vrienden. Je vertrouwt ze met heel je hart maar dan blijkt dat ze niet eens van je hielden. Of niet om je gaven. Of je lieten vallen voor iets stoms. Maar dan ga je beter op zoek naar nieuwe vrienden. Op een dag zul je wel iemand vinden waar je echt van houdt en waar je echt kan op vertrouwen. Vanaf je zo iemand hebt moet je die vriend respecteren en laten zien dat je om ze geeft. Als je dat terugkrijgt krijg je zo’n geweldig gevoel.
Het gevoel dat iemand van je houdt en je accepteert zoals je bent is magisch. Ik ben zo blij met de vrienden in mijn leven. Af en toe besef ik wel eens goed dat ik zoveel geluk heb met mensen zoals hen. Bijvoorbeeld onze klas. Ik had nooit verwacht dat ik vrienden zoals deze zou ontmoeten. Ik hoop dat ik ze nog lang kan koesteren.

Louise
klas 6