dinsdag 4 december 2018

Vegetarisch

Ik hou echt zoooooo veel van dieren!!!!!!!!!!! Daarom ben ik ook vegetarisch, het idee alleen al om dieren te eten vind ik persoonlijk al verschrikkelijk. Als ik nu een dier zou eten zou ik dat illegaal vinden, dat is mijn gevoel. Maar als jij graag dieren eet dan moet je dat vooral doen. Je moet vooral jezelf blijven. Maar ik kan er gewoon niet aan denken dat je een lief varkentje ziet, en dat het dan de volgende dag op je bord ligt.
Ik vind dat er genoeg eten op de wereld is, en dat je daarom geen dieren moet doden om ze dan op te eten. Dieren hebben even veel recht op leven dan mensen vind ik! Ik zie soms filmpjes voorbij passeren waar ze naar zeehondjes slaan met een knuppel voor de vacht of dat ze neushorens hun horens afsnijden. Maar dan klik ik dat meteen weg. Daarvan moet ik echt wenen. Vanaf ik zie dat ze dieren pijn doen dan begin ik meteen te huilen!! Eigenlijk zijn dieren evenveel waard als mensen, want we zijn allemaal wezens. Soms ben ik gewoon zo boos met wat ze allemaal doen met dieren!! Dan wil ik naar die mensen toe stappen en ze slaan!!! En dan wil ik dat ze voelen wat er met de dieren gebeurt!
Wij mensen zijn echt verschrikkelijk, we vervuilen de natuur, mishandelen de dieren, we maken oorlog, schieten elkaar neer en echt nog veel meer verschrikkelijke dingen! Gelukkig zijn er ook lieve mensen die voor de natuur opkomen en voor de dieren opkomen, en die elkaar lief hebben en vrede brengen. Ik ben niet veganistisch, want kippen leggen nu eenmaal eieren, of koeien geven melk. Maar dan vind ik wel dat ze goed verzorgd moeten worden en op een respectvolle manier om moeten gaan met die dieren. Maar als ze bijvoorbeeld mishandeld worden of iets anders gemeen dan zou ik geen eieren of boter of melk meer drinken en eten.

Mila
klas 6