dinsdag 2 oktober 2018

Chiro, Scouts, jeugdbewegingen

Wat is het verschil????? De naam. Maar voor de rest niets. Ze doen andere spelletjes (niet altijd). Maar ze zijn toch altijd zo van 'ieuw' Scouts of 'ieuw Chiro'... Dat snappen wij echt niet. Ik heb in de Scouts gezeten, één dag of zo, en dat vond ik blijkbaar niet zo leuk. Voor ik in Chiro Beukenhof zat, heb ik ook nog in een andere Chiro gezeten en daar ben ik ook weggegaan. Het maakt toch niet uit of je in de Scouts of Chiro zit. Voor ons is het hetzelfde. Maar ik snap niet dat sommige mensen van mijn scouts zeggen dat de Chiro stom is en niet leuk. Want dat is toch heel hetzelfde. Mira zit in de Chiro en ze is een van mijn beste vriendinnen. En wij maken toch geen ruzie omdat wij in een andere jeugdbeweging zitten. Alle jeugdbewegingen zijn hetzelfde maar gewoon met een andere naam. Wij vinden het flauw dat iedereen daar zo stom over denkt want voor vriendschap maakt het niet uit of je in een jeugdbeweging zit of niet.

Mira & Myrddine
klas 6